Procedura bezpiecznych zakupów: znajdź na stronie sklepu dane rejestracyjne przedsiębiorcy, adres oraz dane do kontaktu + regulamin. Sprzedawca ma obowiązek je udostępniać. Przed zakupem proszę zawsze sprawdzić czy na stronie jest podany adres, na który będzie można skierować zwrot – w razie reklamacji. Często brak adresu świadczy, że zwroty będziemy kierować do Chin na swój koszt. Proszę sprawdzić cenę poszukiwanego produktu w innych sklepach, często duża promocja jest po prostu niemożliwa. Warto skontaktować się ze sklepem przed zakupem, czy jest jakikolwiek kontakt ze sklepem/firmą? Warto sprawdzić czy sklep/firma ma stronę w mediach społecznościowych i jakie są wystawione oceny na tej stronie. Można również sprawdzić kiedy powstała domena. Powyższa procedura nie uchroni nas przed oszustami, ale może zmniejszyć ryzyko, że kupimy felerny produkt. Można zwrócić się do RZECZNIKA PRAW KONSUMENTA i zasięgnąć darmowej porady w związku zaistniałą sytuacją.
Zostałaś oszukana? Sprawdź jak odzyskać pieniądze, w zależności od formy płatności i platformy: https://czarno-biala-lista.pl/jak-odzyskac-pieniadze
Pomoc i bezpłatne porady dla konsumentów w Twoim kraju: https://europa.eu/youreurope/citizens/consumers/consumers-dispute-resolution/informal-dispute-resolution/index_pl.htm
Gdzie szukać pomocy w Polsce:
PORADY I INFOLINIA DLA KONSUMENTÓW:
https://uokik.gov.pl/pomoc_dla_konsumentow.php
RZECZNICY KONSUMENTÓW:
https://uokik.gov.pl/rzecznicy.php