We use technologies like cookies to store and/or access device information. We do this to improve browsing experience and to show personalized ads. Consenting to these technologies will allow us to process data such as browsing behaviour or unique IDs on this site. Not consenting or withdrawing consent, may adversely affect certain features and functions.
The storage of or access to technical data is strictly necessary for the legitimate purpose of enabling the use of a specific service expressly requested by the subscriber or user, or for the sole purpose of carrying out the transmission of a communication over an electronic communications network.
Storage or technical access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences not requested by the subscriber or user.
Technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes.
Technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance from the internet service provider or additional records from a third party, information stored or retrieved exclusively for this purpose cannot normally be used to identify you.
Storage or technical access is required to create user profiles for the purpose of sending advertisements or tracking the user on a website or on several websites for similar marketing purposes.
Niestety nikomu nie polecam zakupów w tej firmie. Poniżej opiszę moje doświadczenie z firmą Benuta w Polsce:
1) Zakupiłem dywan online. Koszt przesyłki wyniósł 50 złotych. W innych sklepach internetowych w Polsce przesyłka kosztuje 10 złotych.
2) Dywan przyszedł złożony kilka razy w kartonie. Po wyjęciu z kartonu dywan nie dał się wyprostować, zostały zgięcia po złożeniu w kartonie. Dywan wyglądał o wiele gorzej, niż w internecie. Blade kolory i jakby był wykonany z plastiku.
3) Celem zwrócenia towaru chciałem zadzwonić na infolinię. Kiedy zadzwoniłem na infolinię, automat poinformował mnie, że firma nie ma infolinii w języku polskim i podał nr poza Unią Europejską – nr do Wielkiej Brytanii. Kiedy zadzwoniłem na numer w Wielkiej Brytanii, przez 15 minut nikt nie odebrał połączenia.
4) Zrezygnowany napisałem wiadomość na polską skrzynkę email. Spytałem, dlaczego cena za zwrot kosztuje dwa razy tyle co cena wysyłki oraz czy po zwrocie dywanu otrzymam z powrotem pieniądze za pierwszą wysyłkę (zgodnie z prawem konsumenta / jak wyjaśnione w Urzędzie Ochrony Konkurencji i Konsumentów).
5) W odpowiedzi otrzymałem jakąś formułkę kopiuj wklej o tym, że zwrot jest płatny (chociaż to nie było moje pytanie).
6) W odpowiedzi na kolejnego maila znów otrzymałem jakąś formułkę.